ФАРМАКОГНОЗИЯ КАФЕДРАСЫНДАҒЫ ОНЛАЙН-КУРСТАР
Фармакогнозия кафедрасында «Фармация» білім беру бағдарламасының 2, 3 курс студенттеріне және «Фармацевтикалық өндіріс технологиясы» білім беру бағдарламасының 3 курс студенттеріне арналған «Дәрілік өсімдік шикізатының тауарлық талдауы» атты онлайн курс Stepik платформасына және «Құрамында флавоноидтары бар дәрілік өсімдік шикізатын фитохимиялық талдау» атты онлайн-курс Moodle платформасына өңделді.
Білім алушыларға бейнесабақтар, онлайн курстар арқылы тапсырмаларды қол жетімді өткізу және жасау жолдары бүгінгі таңда өзекті болып келеді. Медиалды қашықтан оқыту құралдарының ерекшеліктері қазіргі таңда білім алу мен білім беру барысында білім алушыларды максималды түрде қызықтыру қажет. Осы тұрғыда Stepik, Moodle бағдарламалары арқылы сабақты немесе вебинарларды креативті әрі тиімді өткізуге болады.
Онлайн курстың мақсатына «Фармация», «Фармацевтикалық өндіріс технологиясы» білім беру бағдарламаларының білім алушыларына онлайн курстарды енгізу арқылы (Stepik, Moodle бағдарламаларыы бойынша) қол жетімді білім беру және дағдыларды меңгеру жатады.
Онлайн курстар міндеттеріне жатады:
- Оқыту процесінде қызықтыра отырып бейнесабақтар ерекшеліктерін және оны қолданудың артықшылықтарын қарастыру;
- Мультимедиа құралдарының оқытуда қолданылуын талдау;
- Қашықтан оқыту ерекшеліктері;
- Медиалды қашықтан оқыту құралдарының ерекшеліктері.
Қазіргі таңда білім берудің дәстүрлі емес түрлерінің ішінде бүкіл әлемнен он мыңдаған студенттерді біріктіретін, сыртқы әлеммен өзара әрекеттесу арқылы жаңа білімдердің «құрылуына» мүмкіндік беретін жаппай ашық онлайн курстары (ЖАОК) барған сайын танымал болуда.
Осындай курстардың бірі - интерактивті білім беру мазмұнын құруға және таратуға, сондай-ақ нақты уақыттағы кері байланыспен автоматты түрде бағаланатын тапсырмалардың әртүрлі түрлерін қамтамасыз етуге арналған Stepik білім беру платформасы және Moodle бағдарламасы.
Степик білім беру платформасының артықшылықтары:
- оқу процесінің шекарасын кеңейтуге болады: оқу материалдарына студенттерге ыңғайлы кез келген жерден қол жеткізу мүмкіндігі бар;
- сабақты аудиториядан тыс өткізу, бұл уақыт шеңберіне тәуелді емес және студенттерді өздігінен білім алуға ынталандыратын;
- мүгедектерді оқытуға қатысу мүмкіндіктерін кеңейтеді;
- үнемді, дербес компьютерлер мен дәстүрлі оқу әдебиеттерін сатып алудың қажеті жоқ;
- сымсыз желілер арқылы пайдаланушыларға оқу материалдарын таратуды жеңілдетеді;
- берілген материалды меңгеру және есте сақтау процесі жеңілдетіледі, пәнге деген қызығушылық артады.
Stepik бағдарламасына енгізілген бейнесабақтар мақсаты және міндетіне қарай 3 модульға біріктірілді:
- Дәрілік өсімдік шикізатын тауарлық талдау;
- Дәрілік өсімдік шикізатын фармакогностикалық талдау;
- Дәрілік өсімдік шикізатын фитохимиялық талдау.
Бейнетүсірілім бірнеше сатылардан тұрады:
- Баяндау;
- Химиялық ыдыстармен және құралдармен таныстыру;
- Зертханалық жұмыстың орындалу техникасын түсіндіру;
- Кері байланыс.
Moodle – бұл Moodle оқытуды басқару жүйесі немесе Moodle виртуалды оқыту ортасы ретінде белгілі білім берудегі электрондық оқыту курсын басқару жүйесі (e-learning). Бұл Модульдік объектіге бағытталған динамикалық оқыту ортасы (модульдік объектіге бағытталған динамикалық оқыту ортасы) деп аталатын ағылшын тілінің аббревиатурасы болып табылады.
Бұл тегін (GNU GPL лицензиясы бойынша таратылатын) веб-бағдарлама, ол онлайн оқуға арналған сайттарды жасау мүмкіндігін береді. Бірінші нұсқа 2002 жылы 20 тамызда жазылды, содан бері жаңа нұсқалар тұрақты түрде пайда болды, 2023 жылдың 16 қаңтарында 4.1.1 нұсқасы шықты.
Moodle қазіргі уақытта білім берудің дәстүрлі емес түрлерінің ішінде әлемнің түкпір-түкпірінен он мыңдаған студенттерді біріктіретін, сыртқы әлеммен өзара әрекеттесу арқылы жаңа білім алуға мүмкіндік беретін онлайн курстардың бірі.
Moodle платформасының артықшылықтары:
- оқу процесінің шекарасын кеңейтуге болады: оқу материалдарына студенттерге ыңғайлы кез келген жерден қол жеткізуге болады;
- сабақты аудиториядан тыс уақытта, уақыт шеңберінен тәуелсіз өткізу және студенттерді өздігінен білім алуға ынталандыру;
- онлайн курсты құру кезінде құралдардың үлкен таңдауы;
- үнемді, дербес компьютерлер мен дәстүрлі оқу әдебиеттерін сатып алудың қажеті жоқ.
Moodle платформасы бірнеше этаптан тұрады:
- Баяндау;
- Құралдармен таныстыру және зертханалық техниканы түсіндіру;
- Кері байланыс.
Moodle платформасы 4 этапқа біріктірілген:
- Бейнесабақтар;
- Ситуациялық жағдайлар;
- Тесттер;
- Әдебиеттер;
Оқыту процесіне ашық онлайн курсты енгізу барысында білім алушылардың кәсібиқұзыреттіліктерін меңгеруге септігін тигізетін тиімді тұстары:
- білімін тереңдетуге, ғылыми әдістерді қолдана алу білгірлігін дамытуға , зерделеу объектілері арасындағы байланыстар мен қатынастарды терең түсінуге әсер етеді;
- білім алушылардың таным белсенділігін арттыруға, жалпылауға, талдауға, салыстыру біліктерін дамытуға, пәнаралық байланыстарды таба білуге үйретеді, білім алушылардың шығармашылық іс-әрекетін белсендіруге әсер етеді;
- студенттерді өздігінен білім алуға ынталандыратын;
- ғылыми көзқарасты қалыптастыру, өзіндік және топтық жұмыстарды ұйымдастыра алуға үйрету, жолдастық, өзара көмек сезімін тәрбиелеу, ұжымдық жұмыс білігін қалыптастыр .
Жоғарыда көрсетілген бағдарламалардағы бейнесабақтарды оқу процесінде қолдану арқылы білім алушалардың жаңа материалды қабылдау және меңгеру деңгейінің өскенін, жоғарғы оқу орны деңгейінде білімдері мен біліктерінің қалыптасқанын көруге болады. Сол себепті білім беру барысында онлайн курстарды, бейнесабақтарды қолдану оқытудың тиімді форматтарының бірі деп айтуға болады.